Wycieczka na Podlasie

W dniach 27 i 28 września 2017 r. Serocka Akademia Seniora zorganizowała wycieczkę na Podlasie.
Białystok. Podziwialiśmy odrestaurowany Pałac Branickich i przypałacowe ogrody w stylu francuskim. Zwiedziliśmy starówkę, rynek i zespół świątynny złożony z 2 połączonych ze sobą budynków kościelnych: starego kościoła i monumentalnej archikatedry.
Supraśl. Zwiedziliśmy muzeum ikon, które w swej kolekcji ma ponad 1200 ikon, fresków i przedmiotów sakralnych. Zwiedzaniu towarzyszyła nastrojowa oprawa świetlna oraz chóralny śpiew modlących się mnichów.

Noc spędziliśmy w Centrum Pielgrzymkowo – Turystycznym w Świętej Wodzie.
Następnego dnia wróciliśmy do Supraśla, żeby zwiedzić prawosławny monaster istniejący tu od wielu wieków lecz wielokrotnie niszczony. Obecnie jest odbudowana główna cerkiew, którą zwiedziliśmy.

Kolejnym punktem wycieczki były Kruszyniany i Bohoniki, gdzie od ponad 300 lat mieszkają Tatarzy. W Kruszynianach zwiedziliśmy meczet, cmentarz tatarski i jurtę a w Bohonikach meczet. Zostaliśmy serdecznie przyjęci i ugoszczeni przez Tatarów, skosztowaliśmy przysmaków kuchni tatarskiej. Podlascy Tatarzy podkreślali, że zachowując islam czują się przede wszystkim Polakami.
Była to pouczająca wędrówka po ziemi podlaskiej śladami różnych kultur i religii.